What are the cultural and business implications of Murdoch's Sky News Arabia?

While News Corp faces tribulation in the United Kingdom and the United States due to the NOTW phone hacking scandal, it seems that everything is going smoothly for the launch of UAE-based Sky News Arabia, a 24-hour news channel set to launch in 2012 targeting some 50 million households across Middle East.

Billionaire Saudi Prince Walid bin Talal bin Abdelaziz Al-Saud of Saudi Arabia is the second biggest share holder in Rupert Murdoch’s media empire, News Corp. In a statement published in Forbes, that the prince issued in support of Rupert and James Murdoch’s appearance at the the parliamentary hearings, called that action ‘taking the appropriate steps to bring ethical reform to News Corp.’ The Guardian and other publications link his wielding influence to the swift removal of Rebekah Brooks and Les Hinton, heads of News of the World.

BASIC MEMBER CONTENT
This content is available for Basic Members.
Already a member, log in